onsdag 24 september 2008

journalist

En arbetsdag till idag. I morgon ska jag vara ledig. Det ska bli skönt, men jag ska åka till bokmässan i Göteborg och gå på en föreläsning där imorgon.
Det var bara en journalist som hörde av sig igår så vi får se vad det blir av det också. Jag är lite trött idag för jag var ju på möte igår kväll. Det var så länge sedan jag varit där på möte så jag kände ett utanförskap också då. Det känns ganska jobbigt. Vi får se om jag ska fortsätta och gå på dom där mötena också.
Nej, nu får jag skynda mig för jag ska åka iväg tidigt till jobbet.

Bussen var sen hem så klart; 5 eller 7 minuter sen: Det är typiskt. Ja, idag har radion ringt mig och dom ska intervjua mig imorgon om tillgänglighet.

Det står i Agenda 22, regel 5; ” om samhället ska vara jämlikt så måste det också vara tillgängligt för alla. Det gäller dels den fysiska miljön och dels tillgången till information”. Så är det inte i samhället idag. Informationen är ju inte tillgänglig för alla. Det är mycket utanförskap. Det är inte klokt egentligen.

Inga kommentarer: