fredag 29 maj 2009

Nu är det helg

Nu är det fredag redan. Det är så skönt idag. Henke slutar ganska tidigt så eventuellt ska vi grilla hamburgare idag och äta potatismos till det – göra eget alltihopa. Och i morgon är han sugen på revbensspjäll så att det är gott faktiskt. Vi ska gå och strosa lite granna en stund på stan. Det är snart slut på månaden också. Det är inte klokt vad tiden går. Det är redan den 29:de. Vart har det tagit vägen? Jag fattar det inte. Vart månaden tar vägen överhuvudtaget? Det är inte långt kvar till semestern heller. Vart ska tiden ta vägen egentligen? Jag begriper det inte. Vi får se om jag skriver lite mer idag. Annars blir det lite lugnt här.

Henke kom och hämtade mig på jobbet. Så var vi ute på Överby och sprang runt och strosade och letade efter skor till honom. Vi hamnade till sist på Oden ändå och fick tag i ett par skor där. Så var vi och handlade mat. Vi ska grilla hamburgare idag med majs och egen hamburgerdressing. Det ska bli gott faktiskt. Men vi ska ta kaffe nu här och så ska vi ta det lite lugnt. Sen krånglar explorer här. Jag vet inte vad det är med den, men det får gå.
Det är härligt väder ute i alla fall. Det är helt underbart faktiskt. Det är helt perfekt väder. Jag ska försöka plantera om blommor i helgen. Jag har köpt blomjord så får vi se om det blir gjort.



Inga kommentarer: