lördag 30 maj 2009

Promenad runt sjön

När jag vaknade i morse så hade Henke satt på diskmaskin och tvättmaskin och alltihopa. Det var väldigt ju gulligt, och satt på kaffe och så. Så vi drack kaffe och sen sa jag att vi går en promenad. Så vi gick på och en halvtimme här runt området och kikade. Jag tog lite kort och såhär, jag tyckte det var lite roligt. Jag såg en gammal Opel Kadett som jag hade en gång i tiden. Jag var tvungen att ta kort på den. Det var länge sen man såg såna bilar. Det är ju cruising i Trollhättan idag men vi ska inte upp på det. Vi ska vara hemma och slöa här och grilla revbensspjäll i kväll. När vi kom tillbaka stekte jag fläsk och potatisplättar och lök. Till det tog vi oss en öl. Det var änna lite gott här. Så nu ska jag fortsätta och greja här och steka steken till svärmora tills i morgon och ha med mig när vi åker upp i morgon.
Härligt väder! Det är helt underbart. Det är skönt ute!

Sent på kvällen här så hade vi förkokat revbensspjällen efter recept från ”Leylas på landet”. Så hade jag klyftpotatis – jag hade inte gjort någon bakpotatis, men jag ska försöka göra det nästa gång. Nu hade jag gjort det lite lättvindigt. Det var smarrigt för så vi hade amerikanskt rödvin till detta. Det var riktigt smarrigt. Till efterrätt hade vi ananaspaj med vaniljvisp. Det var smarrigt gott. Och så såg vi på Robinson. Jaha, den tysta, mesigaste personen går och vinner.
Många är arga på detta men det var hennes taktik för att vinna. Men hon hade väl mer nytta av det. Hon hade ju tre barn att ta hand om så hon behövde väl det. Grattis på dig Ellinor att du vann!

Inga kommentarer: