söndag 27 september 2009

dag fyra på bokmässan

Idag ska jag läsa hur min bok på mässan på ett anlunta sätt...

God morgon på er allihopa.


Jag gick upp tidigt här på morgonen. Skulle ta bilen upp till stan och sen bussen till Göteborg. Det var inte så märkvärdigt med det, men det är lite nervöst med spårvagnen, vilket håll den går åt i Göteborg.

Det var lite värre men jag fick tänka till och så visste jag att till Scandinavium gick 2 och 4 vagnen stod det på deras hemsida. Det var väldigt tydligt och bra så jag fick se efter 2 och 4 och det var inga problem. Jag hade sagt att jag skulle komma en timme senare till dom i montern men jag kom en timme tidigare dit för det gick ju bra och jag hittade.

Det var många föräldrar och morföräldrar som var där och frågade om dyslexi och vad dom skulle göra. Så det var väldigt trevligt. Och mycket lärare var där också faktiskt och tittade. Sen hade dom en lottdragning bredvid oss – svensk talteknologi. Första pris var ett usb-minne, andra en bokcheck, tredje en t-shirt och fjärde en keps. Precis innan jag skulle gå iväg så hade dom dragning och jag gick och vann usb-minnet med talsyntes i. Jag blev jätteglad. Det trodde jag aldrig jag skulle vinna. Det var värde på 2000. Sen gick Taltjänst och jag och bort till http://www.litenupplaga.se/ deras monter och så stod vi där och läste ur min bok. Det var inte så märkvärdigt den här gången, det var lite lugnt och sådär. Men det var ju lite folk och titta och fråga lite granna efteråt. Då kom dom bort till montern och pratade med mig.

Sen hjälpte jag dom och packa ihop där och så åkte jag hem. Jag var ju trött, det var en lång dag men rolig. Det var intressant faktiskt.




1 kommentar:

Plunteman sa...

Josla!
Nu har jag beställt din bok :-) Jag håller också på att skriva en bok kring min dyslexi och mitt liv, har du några bra tips och ideér får du gärna maila mig på
plunteman@hotmail.com

Kramar
Plunteman.com