fredag 29 januari 2010

nu är det helg

nu är det fredag igen, vad härligt och gott. Idag får jag skjuts till jobbet och allting. Och idag börjar jag med data igen efter två veckors uppehåll. Så att det ska bli roligt och ha barna igen på fredagar här.Fredag… jag var på jobbet och donade. Jag blir väldigt ledsen när de förstör i medioteket på jobbet. Det är inte alls roligt. Jag fick förminskad dataplats för eleverna, jag var väldigt ledsen och irriterad. Jag tyckte synd om vaktmästaren, han fick en utskällning av mig, men det är ju inte hans fel. Jag ska be om förlåtelse på måndag, jag var så irriterad och arg på allting som har krånglat där inne.


Så gick jag upp till sexan. Gud vad Jonas Gardell skriver bra! Helt fantastiskt! Jag läste ur en bok om en mobbare, jag tyckte den var så bra! När jag var inne på en lektion så fick jag ett sms från en kompis som jag inte har sett på görlänge. Så vi gick till Stålverket och tog oss en öl och satt och pratade. Vi hade så mycket att prata om, för vi har inte pratat på länge. Jag fick en trevlig eftermiddag efter den här jobbiga dagen. Så tänkte jag: ”Ska jag gå ner till Mejeriet och köpa en semla?” Så fick jag lång näsa, dom var slut! Så ringde jag till Henke: ”Ska jag ta bussen hem nu, eller ska jag vänta på dig?” ”Kom och åk med mig.” Så jag åkte pensionärslinjen runt med honom...Sen åkte vi till Statoil och Sibylla-kiosken och köpte oss var sin kebab med mos som vi åt när vi kom hem. Så var det i går.

Inga kommentarer: