måndag 1 februari 2010

gött sova hemma

Vad gott det är att ligga under täcket på mjuk kudde! Vad skönt det är. Nybäddat och nyrent, det är så svårt att komma upp då, så gott att ligga kvar och njuta. Det är helt underbart. Det är så gott och komma hem till sin egen säng och få sova ordentligt.
Idag är jag så seg och trött. Det är måndag. Jag har väl lite granna och scanna åt en elev. Ska dona med det idag. Jag får se hur mycket jag orkar. Jag är inte 100% idag heller. Men nu ska jag inte vara uppe i Värmland något mer på ett bra tag. Jag måste få vila upp mig för jag känner att jag fixar inte det här annars.
Det värsta jag vet är att åka och handla efter jobbet! Jag var ju tvungen till det, och så hem och fixa i ordning kotletter. Jag tog panna…nånting hette det, med svamp och grädde. Får se vad han tycker om det idag. Så slängde jag in det i ugnen med lite ost över. Så kokade jag potatis. Så satt jag och tittade på tv, Annorlunda tittade jag på, och Spårlöst. Sen var jag tvungen att gå och lägga mig, för jag var väldigt trött.
Men ni får ha en bra måndag. Ny månad och allting. Det är 1:a februari. Kan inte fatta vad tiden går fort här, men det är väl snart slut på den här månaden också.

Inga kommentarer: