söndag 31 januari 2010

var i segmon




Söndag… sista dagen på januari månad. Det är inte klokt vad månaderna går fort! Jag var uppe och gjorde mig i ordning, vi ska upp på tacksägelse i Eds kyrka, så vi for över kyrkans genväg. Vi for runt och såg myskoxar, jag tog lite kort. Det var en högtradig gudstjänst, men det gick ju an. Det var nattvard, men vi var bara sju stycken i kyrkan, det var inte mycket att hurra för.

Sen hade mamma gjort smarriga revbensspjäll med potatisgratäng till, det var väldigt gott! Sen fick vi päron till efterrätt, med glass. Det var mumsigt! Sen fick vi kaffe på vägen hem. Så var jag och lämnade in en grej som mamma hade stickat till Henkes systerdotter, får se om hon tycker om den. Sen var vi och levererade hackkorv igen till en jobbarkompis, jag tror vi får börja sälja hackkorv här nere nu, vi får se hur detta går. Nu ska jag sätta mig och glo på tv:n, och packa upp efter resan och så.



Inga kommentarer: