onsdag 31 mars 2010

finns ett nytt läkemedel mot rosacea

Nu finns ett nytt läkemedel mot rosacea - i folkmun kallad vuxenacne - som ger färre biverkningar än traditionell antibiotika.
Det här gör att fler patienter kan få behandling mot hudbesvären.
- Risken för biverkningar är nästan lika med noll, säger docent Mats Berg.
läs mer på expressen..
mina tips:

Hudsjukdomen rosacea kallas även "vuxenakne", men ska inte förväxlas med tonårsakne. ... kyler och lugnar huden hos dem som lider av rosacea elller irriterad hud. fick jag en diagnos, ROSACEA… Och det var inge vidare DÅ kan jag säga, närmare 40 och medelåldersacne.
Jag brukar äta antibiotika ca 6 månader varje gång.
 propylenglykol locobase 20% salva för jag av läkaren.J
ag är ljus i hyn och blir lätt röd i ansiktet pga av ytliga blodkärl när jag antränger mig så. Fin utan smink ganska fin hud. har rosacea runt näsa och mun men det har blivit mkt bättre sen jag började använda Cliniques produker.

Clinique - Jag är helt förälskad i Redness Solutions Daily Protective Base SPF 15 från Clinique… Det finns ju andra produkter i den serien också som ska bota rodnad (Kylande och otroligt bra för torr/röd hud).
Clinique Even Better Makeup SPF15 30ml

Denna Cremen produkt återfuktar, skyddar mot UV strålning med sina SPF 20 och på djupet ser den till att pigmenten inte hopar sig utan sprids ut jämnt. Even Better foundation har ett SPF15 samt så är den OLJEFRI som vårdar och jämnar ut hudtonen! ...



clinique super powder 02 matte beige

1 kommentar:

Stefan sa...

Jag kan starkt rekommendera Procomb Hud mot rosacea. Den har hittills gjort underverk med min rosacea.
Du kan läsa om den på www.procomb.se