torsdag 1 april 2010

första april

Nu är det skärtorsdag och allting, första april! Det ligger ju aprilskämt ute och allting, en ny månad, kan ni tänka er det! Snart är man långledig, va gott! Idag ska vi göra lite utflykter och såna saker med barnen, tipspromenader och sånt, så det är ganska lugnt för mig. Men jag är fortfarande slemmig, det kommer upp stora klumpar, men jag vet inte om jag ska ringa om det eller inte innan helgerna. Det är så bökigt att få komma till vårdcentralen på helgerna. Men ni får ha det så gott, och en trevlig påsk på er!
Visst blir det otroligt kul när till synes enkla figurer ”får liv” och ser ut som om de rör sig? Detta är animering. Det går enkelt och snabbt att åstadkomma med hjälp av datorn.
Restaurang och Café Innovatum
Påskstek med äppelcidersås, herrgårdsgrönsaker och stekt potatis



                                  Detta gjorde vi på Innovatum

Eleverna arbetar i grupper, skriver ett enkelt manus, bekantar sig med animeringsprogrammet och skapar sina berättelser med hjälp av figurer som de ritar eller andra material. Små saker som fjädrar och tändstickor mm finns att tillgå. Efter att ha tagit massor med foton kan filmen visas för klassen. Garanterat roligt och kreativt!
Efter jobbet stack jag till vänersborg och var  dags för klippning och färgning igen  var hos en nya frissan Anna.
sticka och hämta gubben Vidare sedan till ica jätten för att handla. Påsk Handla efter jobbet var inte så kul det var mycket mänskor ute. vi tacomiddag med gött vin till och bara myste hela kvällen. Det var så sjukt gott och jag har nog inte varit så mätt på riktigt länge.
Ledighet har man också. Att vara ledig hela fyra dagar är ju bara så himla lyxigt! Och jag njuter av varje sekund.

Inga kommentarer: