lördag 3 juli 2010

tropisk värme

Lördagsmorgon, och vi vaknade. Det var riktigt klibbigt, så det var skönt att vakna.


Henke gick ut med hunden en sväng.

”Nä”, sa jag, ”nu har jag panik nästan, för mitt linneskåp, kan du hjälpa mig, så vi får rensat detta?”. Så vi började och gjorde det pö om pö och gjorde i ordning.

Sen gjorde jag min kyckling, som jag la i min marinad, receptet finns här på min blogg ifrån förra helgen. Det gjorde jag i ordning, och så hade vi ris till det.

Sen gick vi en promenad med vovsingen.

Jag kanske frestar när jag säger en sak, men Hof är det godaste som finns. Det är min godaste öl till mat och sånt. Helt perfekt, den smakade mumsa!

Sen gick vi bort och badade hunden borta vid viken här en stund och hade det lite allmänt mysigt och trevligt.

Vi fick ordning på linneskåpet och det var gulligt av Henke att hjälpa mig, för jag har svårt att vika och så där. Han är mer noga och perfekt än jag är. Det kändes skönt att ha fått gjort det.

Nu har jag lite andra saker att göra i ordning, som golvet och sånt, det klarar jag bättre än han så vi kompletterar varandra.

 

mango chutney grddfilsås till en grillad kyckling fil och majs.

Hof till mat är gött!




Inga kommentarer: