lördag 17 mars 2012

Besvikelse

Vad skönt att det är helg och när man vaknar behöver man inte tänka på allt som måste göras. Jag tog mig en god frukost och gick jag och la mig igen och läste min bok. Sen tog jag mig elvakaffe och gjorde en banankaka.


Jag kanske måste börja städa, diska och tvätta? Puh!
Jag blev bara så trött av att tänka på detta men jag fick fart på mig och gjorde nästan allt.
Sen fick jag besök av kattägaren. Hon kom hit och tittade till oss.
Vi tog oss lite fika och talade en stund. Så jag fortsatte och plocka här hemma.
Jag hade tänkt mig att gå ut Men min väninna hörde inte av sig, hon skulle faktiskt sms:a mig men det gjorde hon inte. Jag tänker att hon inte vill vara min väninna längre eller? Då kan man säga ifrån att man inte vill ha mig ut på den här kvällen? Jag tänker inte höra av mig något mer. Jag kunde likaväl ha bott kvar i min lilla stuga vid sjön. Dit längtar man.

Inga kommentarer: