tisdag 13 mars 2012

dona och greja

I natt har jag sovit riktigt illa och vaknade klockan tre och jag tänkte att jag får somna om igen. Jag vaknade av att det var ovanligt ljust ute och jag hade sovit 45 minuter längre – jag hade glömt att ställa klockan i morse. Jag fattar inte vad jag hade gjort.
Nu är det full fart på jobbet och dona och greja. Jag ska gå till biblioteket och hämta lite böcker för elever.
Nu är det så gulligt att en kollega har gjort i ordning inne hos mig och ställt fram datorer och laddat dem och så där.
Vi får se vad som händer idag, men jag ska faktiskt gå på vattenpass idag. Nu var det länge sen jag gjorde det, det ska bli härligt att komma ut och träna och röra lite på sig.
Till min lunchlåda tog jag faktiskt en tub ärtsoppa och åt, med lite senap i, det var smarrigt och gott och härligt att äta, det var länge sen jag åt ärtsoppa!

Sen tog jag en promenix ner till Arena Älvhögsborg och tog ett vattenpass. Jag kan inte begripa att ibland när man vill boka in sig på ett vattenpass, så är det 17 som vill gå extra på det vattenpasset! Varför kan inte Arena göra om det till fler pass, eftersom hon är väldigt populär och medryckande! Varannan vecka kommer man med på det här passet. Det är mycket pengar att lägga ut när man inte kommer med på alla pass och så. Men vi får se vad som händer till hösten, om det blir bättre på Arena. Egentligen kanske man skulle göra en egen simbassäng här i stan, och göra egna pass, efter vad folk vill, jag vet inte. Det finns tre handduschar där inne på Älvhögsborg, och är man assistent till nån rullstolsbunden, så behöver man ju inte ta upp två duschar och duschgrejer. Man hjälper ju först den personen. Även om man inte har ett synligt funktionshinder, så behöver man kanske stå vid en sån dusch. Även om man ska ta hänsyn till rullstolsbundna personer, så ska man ta hänsyn till personer som inte vill gå in i en fast monterad dusch. Jag blir lite sur inne på badhuset. Men jag fick åka med min kära kollega hem igår, det var lite gott!

 

Inga kommentarer: