torsdag 5 april 2012

Skärtorsdagen

God morgon på er. ”Skärtorsdagen är enligt folktron den dag då häxorna begav sig till Blåkulla för att fira häxsabbat med djävulen. Detta förorsakade allehanda försiktighetsåtgärder i form av gömda kvastar och spisrakor, stängda skorstensspjäll och gevärsskott i luften för att försvåra häxornas förehavanden.” Så står det på Wikipedia idag, jag läste om utomkristna traditioner.
Ja, barn som unga har väl ångest inför den här helgen. Hur den kommer att firas. Många kommer att sitta själva, många kommer inte att ha någon god mat. Dom kommer att sitta helt ensamna och övergivna. Själv kommer jag och sitta här och ta det väldigt lugnt och vila upp mig. Jag känner mig trött efter den här kuren jag har haft här med penicillin och förkylning. Jag känner mig inte något social för fem öre. Jag har ingen lust med någonting, har inte ens plockat fram en tupp, inte en påsklilja, inte någonting.
Jag tänker bara vara nu i denna helgen. Får försöka plocka lite granna, se om jag kan få ta ner köksfläkten eller något annat roligt här.
 Men ni får ha en trevlig påsk så får vi höras här på något sätt här på bloggen. Hur kommer ni andra att fira påsken?

Inga kommentarer: