lördag 12 januari 2013

stentrött.


Nu är det helg och allting och jag vaknar stentrött.
Inte klar i huvudet eller nånting. Men jag hade ju lovat min kära gamla kollega att vi skulle träffas nere på stan och tjöta lite granna. Jag drog mig och det var segt och komma upp på morgonen.
Jag behövde ha en låda till mina julsaker och jag tänkte att jag köper en sånhär plastlåda med lock.
Vi gick runt och strosade på stan, tjötade och skrattade. Vi hade lite roligt och det var trevligt.
Jag tyckte det var dyrt med 108 kronor för en plastlåda men jag tror den blir bra.
Sen var vi på Singh bar och åt thaimat och satt och tjöta och vi hade lite roligt där inne.
Sen när jag kom hem tog jag mig i kragen och började plocka ner julsakerna. En tomte gick inte ner i lådan. Den var för stor. Så jag fick inte plats med allting i den lådan. Så jag fick ju plocka upp några i skåpet ändå, men det går det också att göra. Jag kände mig helnöjd på kvällen att jag hade fått gjort alltihopa! Drack kaffe och åt vetekrans. Jag tjatade med lite goa kompisar på telefon. Dagen gick fort ärligt talat. Den sprang iväg. Sen chattade jag med min lille sötnos också. Så var denna lördagen gjord.

Inga kommentarer: