tisdag 1 juli 2008

Dagens tvätt och hemma gjorda hamburgare!

Det är skönt att det har blivit riktig sommar! Härligt att man kan hänga ut tvätten – det har jag gjort idag!
Ja, det är en ny månad och det har gått ett halvår på 2008 – jag kan inte fatta vad tiden går egentligen.
Jag kom upp och jag orkar inte äta någon frukost, så jag tog bara kaffe.
Nu såg jag på expressen att Bodström har lovat att lagen ska rivas upp, FRA-lagen – ja, vi får väl se hur det blir med detta.
Sen satte jag igång tvättmaskinen och rev ur sängen och gjorde iordning. Sen började vi göra hamburgedressing och såna saker. Sen köpte vi kryddor, tacokryddor – den nya sorten – mexikansk krydda tror jag den heter, och den la vi i hamburgerköttet, nötfärs, som vi hade köpt igår. Så det har vi gjort och det känns ju bra.
Sen satt vi igång och grilla och tog oss en liten öl. Vi grilla en god hamburgare och friterade pommes frites – det var himla gott! Sen hade jag köpt 1 kilo godis – blandat och gott. Det tog vi nu ikväll och så läste och tittade jag i Land, det var gamla tidningar som jag har fått från mina föräldrar. Så är det.
Jag satt och såg på Skansen och det var rätt så bra. Det var kul med Magnus Uggla, som spelade med sin nya grupp från SVT – det tyckte jag var himla käckt! Sanna Nielsen och detta, det var himla trevligt!



Inga kommentarer: