lördag 19 juli 2008

Så är ännu en dag i vår DYSLEXI-vagn

Så är ännu en dag i vår DYSLEXI-vagn tillända.
Det har passerat en hel del personer och flera har varit intresserade och fått råd.

Vädret har växlat, men så är ju den svenska sommaren (broschyrer och annat material har fått åka ut och in några gånger).

Roligt att folk stannar och pratar även om de inte är i behov av hjälp.
Detta är fjärde året som Dyslexiförbundet FMLS har en vagn stående under Fallens Dagar. (Utan att skryta så vill jag upplysa om att idén var min.)

Hade trevligt sällskap både på fm och em och räksmörgåsar avnjöts.
Klockan 18 var det dags att stänga vagnen.
Henke hämtade och körde hem min f.d. arbetskamrat som varit mitt sällskap under eftermiddagspasset.
I morgon är sista Fall-dagen och då är det även dags för oss att avsluta denna kampanj.

Ja, vilken tur att jag har Henke, han tänker på allt! – som idag, fixar han en god middag! Det blev grillad fläskfilé och till och med grillad ost, halloumi! Supergott! Min Henke är som grill-killarna på TV4! Det var skönt att han fixa så god mat, men jag slocknande redan kl 22,00 - jag var helt slutet! Det blev inget festande i år på fallens dagar.


Inga kommentarer: