måndag 21 juli 2008

vad händer idag?

Vad jag har kvar att göra idag är:

- Byta lakan (fasen, då kommer det mer tvätt. Suck)
- Dammsuga huset.
- Gå stavgång i kväll.
Det är så skönt denna vecka, nu har jag ju Henke hemma på förmiddagen. Det är så gött, han går upp och kokar kaffe först och så kan jag gå upp när jag hör bryggaren och då känner jag mig lugn. Det är gott att ta det lite lugnt, men idag blev det ju inte så. Det är så härligt denna vecka.
Usch vad dålig jag är på att planera idag! Jag gick upp för att steka karrébitar till min käre Henke, eftersom han var så gullig mot mig i lördags. Så jag var uppe och stekte det till honom och koka potatis och gjorde grönsaker till honom, som han fick med sig. Och hemmagjord brun sås, som jag gjorde till honom. Det är jättebra att steka karrébitarna först, och sen sätta in dem i ugnen, då blir dom saftiga och jättegoda!
Det känns härligt, vilket kanonväder vi har fått här! Jag tog mig en karrébit, potatis och en Carlsberg här nu, det var himla gott! Nu ska jag gå och vila mig en stund här, för jag känner mig inte pigg här idag. Jag känner mig lite slö och så där. Sen måste jag försöka att rensa i sängen och bädda och dona – USCH! Men så är det…!
Jag hoppas att min kompis kommer här, i eftermiddag och följer med mig på stavgången. Det är lite roligare att gå två och två, faktiskt.
Sen, efter att Henke har åkt till jobbet, här nu, så har jag suttit och grejat med min blogg. Det är tur att det finns Taltjänst, som man kan ringa till och få hjälp med formuleringar och sånt. Jag är skitdålig på det.
Det känns så skönt, jag prata med en kompis här, som kanske kommer ner hit en sväng i eftermiddag.
Sen har jag bokat biobiljetter till ”Mamma Mia” till onsdag. Jag ska gå med en jobbarkompis och se på den, för den ville inte Henke se på, för det tyckte han inte var något att ha. Jag får se vad jag tycker.
Vilket väder det har blivit! Det är kanonväder!
Nu ska jag gå och vila mig en stund och se om jag kan piggna till i eftermiddag, när det kommer folk.
Mer om min dag
Ja, det blev inget med någonting. Det kom ingen och hälsade på heller och jag satt och slappade i soffan och VIPS så var klockan 19.30 och så missade jag stavgången. Sen har jag suttit framför datorn och grejat lite grand igen och satt på diskmaskinen, men annars har jag inte gjort nåt. Inte dammsugit eller det ena eller det andra som jag skulle ha gjort idag. Men jag har inte orkat. Jag känner mig trött efter helgen och jag vet inte vad det är med mig.
Det har varit inne ganska många, över 100 st på min bloggen idag, det har varit trevligt!
Sen såg jag någonstans… Jag tycker fasen inte… Varför ska vi få en diagnosstämpel på dyslexi, det tycker jag faktiskt inte om! För att, medan barn växer kan det ändras väldigt mycket. Det är när dem kommer upp till gymnasiet och ska ta körkort och såna saker, så behövs det ha det, men inte innan dess. Jag tror barnen själva vet vad de vill ha, om man visar vad det finns för hjälpmedel och såna saker. Då kanske de kommer på vad de behöver för hjälp, om det inte är väldigt svåra problem med dyslexin. Ibland hjälper det bara att ändra glasögonen eller nåt sånt också. Så tycker jag. Jag läste på en blogg här om detta.

Inga kommentarer: