söndag 20 juli 2008

seg idag



Åh gud, i morse – jag har aldrig varit så här seg i vanliga fall. Kl 10 gick vi upp och Henke var ju så snäll och fixade frukost, sen gick jag bara upp och la mig igen och somnade om. Sen gick jag upp och stekte falukorv och gjorde stuvade potatis. Sen gick jag och la mig igen och sov en stund. Sen kom grannen och lånade högtryckstvätten. Jag har inte orkat någonting i dag! Jag var helt slut i hela kroppen, det känns som jag har vält ut på en trapp.
Jag läste i lokaltidningen igår om kravlösa semestrar och så här. Det hade dom uppe på ”God morgon” här, på TV4 också. Att man ska ha kravlösa semestrar, och jag tror att jag har levt efter det i år. Vi har inte gjort så mycket, vi har gjort det vi har känt för och tog det lugnt på våran semester. Det blir tråkigt här på måndag, han jobbar ju kvällen. Jag ska se om jag orkar ta mig runt med stavgången här, imorgon.
Sen var det så gulligt av min före detta arbetskamrat, hon skrev åt mig i lördags till bloggen. Det var trevligt. Hon dikterade jättefin och gjorde iordning åt mig. Det var roligt att det blev något, och jag slapp och ligga och tänka på nåt länge.
Det var roligt att träffa många roliga folk i helgen. Det har varit trevligt. Men idag har jag inte varit nere, för jag har inte orkat… jag har känt mig… Usch, säger jag bara!
Det har hållit upp, men det har kommit till och från regn idag – tråkigt väder – men de säger ju att fruntimmersveckan ska vara så här!

Inga kommentarer: