onsdag 2 juli 2008

Stans goda räkmacka på cafe Gillet!

Det var en skön natt detta för vi hade hängt ut täckena och tvättat och gjort i ordning… och det var så gott och sova i detta. Men min hjärna, jag låg och tänkte; hur jag skulle göra så, och jag skulle göra så… men det gick inte. Jag somnade till sist. Vi gick upp och vi kokade oss lite mannagrynsgröt och sådär. Sen fick jag lite inlägg så jag fick lägga in här på datorn. Så nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska min Henke också göra det.
Sen ska vi sticka in till stan. Vi åkte till kafé Gillet, vilken räkmacka vi fick där! Görstor och jättegod! Det kan jag varmt rekommendera i Trollhättan om man åker dit. Det var väldigt trevligt och gott kaffe också och gott att sitta ute. Jag glömde och säga att när jag var i stan också och då gick vi in på köksbutik – Tibros och tittade på kök och fick lite nya idéer. Eventuellt ska vi byta kök här och då kommer det in lite nya bilder på det också men det tar kanske till nästa år att vi fixar detta. Vi tar det. Vi tar det lugnt och försöker samla ihop lite mer pengar innan vi fixar köket.
Nu ska jag försöka och slänga på en tvättmaskin och greja såhära.Och nu fick jag att det funkade, Rss-grejen, här också. Det var görbra. Det känns jättebra och nu har jag fått in den på lite mer ställen så att jag kan sprida vad jag har skrivit och så.
Ja, nu har jag bokat på Formbar i Göteborg. Fredag klockan 9 på morgonen ska jag vara där och klippa mig och färga mig. Syskonbarnet Anna ska hjälpa mig med detta igen, så får vi se hur detta blir. Det ska bli kul igen och gå och strosa i Göteborg, så att det får vi se hur det går.
I år är det dags igen för Fallens dagar och där kommer dyslexiförbundet FMLS i Fyrstad att stå med en husvagn på Garvaregatan och ge information. Vi har en dyslexiklubb på Lunarstorm som man kan vara med i som ungdom och sådär. Så att vi ska ge lite information och det är väldigt bra. Jag har gjort det flera år, men vi får lite dåligt med reklam av kommunen tycker vi, men vi får försöka igen och få igång det. Vi kommer att stå därute fredag, lördag och söndag och så länge som ni vill. Vi har tid och såhär så det är bara att knacka på husvagnen. Mittemot Sagabiografen, så det är inga problem.
Ja, jag var tvungen att smaka på vårt nya vin, Chapel Hill heter det. Det var väldigt gott så jag går och småsmuttar här. Det är inte så bra, man tror väl snart att jag är alkoholist, men det är jag inte. Det är så härligt när det är varmt ute och man är ledig och ta lite granna gott och dricka här också. Nu ska vi sätta igång och grilla korv och äta lite
potatisgratäng och ta det lite lugnt.
Och så är det så gott väder, vi ska ta en liten promenad och så där och röra oss, så är det.
Ja, nu har det ökat igen med badgäster. Det var bara några få i början på veckan, men nu är det väldigt mycket här. Dom kör som ”stölleprover” här ute. Jag tycker dom får köra försiktigt.

Inga kommentarer: