fredag 7 augusti 2009

redan fredag

Nu är det fredag och allting… och vädret är ju helt perfekt, det börjar gå upp i 20 grader nu. Henke ska klippa gräsmattan, och jag ska försöka göra färdigt här inne. Jag vet inte hur jag ska göra med vattnet i badrummet, det blir brunt av vattnet på väggarna. Men jag köpte mig en mopp nu, ska försöka skrapa här och få bort så mycket som möjligt. Det känns att det är fredag, i morgon fyller min lilla älskling år, men vi har kalaset på söndag. Idag vet jag inte hur jag ska göra riktigt, ärligt talat. Men jag börjar ro i land med allt jag börjat med, projekt och sånt. Så jag känner mig redo, och tack bloggare och Kryddburken och alla som har givit mig tips och inspiration till att börja baka - det är jätteroligt nu, det är de bästa recept jag fått av många, det känns jätteroligt! Man blir så inspirerad, man måste våga göra lite också!
Man bor ju på landet … men tänk er, jag har café, jag har kiosk och GB-glass här ute, bara en femminuters promenad, helt underbart! Så nu ska jag gå bort och köpa mig lite glass. Och varmt är det, det rinner av mig, men det får ju gå ändå i värmen. Det är härligt ute, helt underbart, så i morgon ska vi åka och köpa dynor till soffan där ute. Så har jag funderat på att köpa mig ett cafébord också. Får se om det finns nåt kvar, så ska jag köpa det också, och ha det lite mysigt här ute. Vilken härlig dag, vilken härlig fredag, och vilken avslutning på semestern Henke fick här! Helt underbart!

Trevlig kväll på  vårhaga cafe

Inga kommentarer: