lördag 5 december 2009

Torgny Melins

Detta har jag aldrig varit med om i hela mitt liv. Vet ni när jag vaknade? Halv tolv….. Då ringde Henke. Jag var väl trött efter den här veckan. Jag måste sova ut för att jag behövde det, men jag har aldrig varit med om att jag har sovit så länge. Helt slut, ärligt talat. Nu ska jag äta resten från fredagslängden och ta kaffe här och sen försöka köra igång. Jag ska steka karrébitar.
När Henke kom här på eftermiddagen så gjorde jag lite klyftpotatis med lite kålrot och morot. Så satte jag in det i ugnen. Sen tog jag och stekte karrébitar och gjorde en brun sås till det. Det var smarrigt och gott. Så hade vi gott vin till som hette Talus. Jättegott och smarrigt.
Senare på kvällen tog vi och åt ostbågar och såg på Dansbandskampen. Jag blev så glad att Torgny Melins fick sin andra stjärna. Gud, vad roligt att dom kommer med i finalen! Jag röstade på dom två gånger faktiskt. Beck filmen såg vi också lite granna på.

Inga kommentarer: