fredag 4 december 2009

ja nu ska jag ta helg

Fredag morgon… klockan är sex på morgonen, lite segt, det är fredag och allting… Men jag ska åka med Henke till jobbet idag, så jag slipper ta bussen och gå ut i kylan, det känns väldigt gott! Vi får se vad som händer på jobbet idag. Vi ska starta tidningen, får se om vi hinner färdigt på två gånger. Får se om lärarna släpper ut dom för att hjälpa till när jag är där.
Vilken dag på jobbet! Det var det värsta jag har varit med om. Efter fikat skulle jag gå in och börja köra igång med data. Hela skolan blev helsvart och när jag pratade runt med olika folk här så har det varit strömavbrott på flera ställen ute i kommunen. Till och med här ute hos oss så har det varit strömavbrott. Det är ju inte klokt. Barna blev helt tossiga. Tur jag hade pannlampa så jag kunde gå i mörkret på jobbet. Men vi fick igång det men proppen har löst ut också. Det var så krångligt i data salen så, uöhhh! Vilken dag.
Ja, man blir inte god. Man blir ond nästan. Nu ska jag faktiskt pysa i säng och sova en stund och koppla av tills Henke kommer hem här. Ni får ha en bra eftermiddag denna världens kaosdag.
Ja idag har det vart en jädra röd tråd på hela vägen för mig. Datorn krånglade när jag kom hem här också. Routern hade tydligen gått i sönder på spänningen som Vattenfall hade gjort. Fy, säger jag. Det vill jag inte vara med om. Jag känner att det är skit säger jag bara. Vi fick ta bort routern och köra i gång här, så fick jag igång nätet. Klockan var sju på kvällen och jag orkade nästan inte sitta och göra något här.

Henke hade med sig fredagslängd hem. Det var jättegott, en god smörgåstårta. Det var väldigt mysigt. Vi tog oss en öl till det och sen gick jag och la mig.



Men ni får ha en riktigt bra fredag!

Inga kommentarer: