lördag 30 januari 2010

lördagsmorgon

Lördag morgon, va härligt! Ingenting jag behövde bestämma över, det var så skönt, jag fick sova ut! Men telefonen ringde halv tio, det var morsan som ringde. Hon frågade om jag sov. ”Nej”, sa jag, ”jag var på toaletten.” Det var så skönt, solen lyste och allting, det var så skönt att bara få vara. Inte stressa iväg. Vi ska snart åka, men det var så skönt att vara hemma och gå i min egen takt, tvätta mig och så där. Gud va skönt det är! Så härligt! Henke har jobbat, så kom han och hämtade mig, så for vi ut till Överby och köpte en scartkontakt till mamma, för den var ju trasig. Så gick vi in och köpte polotröjor till Henke också. Sen gick vi in på McDonald´s och åt mat. Så for vi uppåt, och när vi kom ungefär upp till Mellerud, så tog vi lite kaffe som vi hade med oss, det hade jag kokat och gjort i ordning. Sen när vi kom hem till mamma fick vi färska tekakor, det var jättegott och smarrigt. Sen satt vi och såg på Robinson. Jag tyckte det var rätt person som vann där, ärligt talat. Jag tycker han var duktig. Jag tror han är reko mot den andre personen, jag vet inte, men jag hoppas så.

Inga kommentarer: