onsdag 3 mars 2010

dyslexi föreläsning

Det är tur att Henke går upp tidigare än mig och tjatar på mig så att jag kommer upp! Han är jättegullig med det! Jag hatar att gå den långa vägen ut till bussen! Det är det värsta jag vet, för jag blir så slemmig och dan! Idag blir det en lite annorlunda dag igen här, idag ska jag till Barn och Fritid och prata om dyslexi, och vara med dom i ett grupparbete och hjälpa dom att få ut budskapet till alla sina klasskamrater. Det är andra året jag gör detta, jag tycker det är så roligt! Jag tycker det är roligt att få berätta min historia, jag tycker det är kul. Om nån tycker det är roligt att höra på det så gläder jag mig väldigt. Men nu ska jag göra lite reklam om Taltjänst också, tänkte jag den här gången. Men ni får ha en bra dag, så får vi se vad den här dagen slutar med för migMina kollegor tyckte jag var lite vimsig och flamsig idag. Jag var lite nervös för föreläsningen jag skulle ha. Barn- och fritid som går sista året på sin gymnasiering har fördjupning i olika funktions-nedsättningar. Det var tredje året som jag är med och hjälper dom med föreläsningar så att budskapet kommer ut mer.
Det tycker dom är intressant och trevligt. Jag fick ju prata så mycket som möjligt. Berätta hur jag haft det och så. Dom är helt fascinerade att jag har kunnat göra en bok, men det är väl inget konstigt när man har haft hjälp till det.
Nu ska jag sätta mig och scanna in lite grejor till elever och planera lite inför fredag. Jag ska se på Byggfusk på TV ikväll. Så här har dagen varit, men vilket härligt väder. Solen skiner, helt underbart ute. Det är görgott ute nu!


Inga kommentarer: