lördag 6 mars 2010

lördagsmorgon

God morgon, Gud så skönt med sovmorgon! i alla fall. Känns faktiskt som jag inte gör något annat om dagarna längre. Jobbar, sover, äter, sover, äter och jobbar. Jag förstår inte vad min trötthet kommer ifrån? Nu blir det lång mysig frukost med nyhetsmorgon. Vilket underbart väder att vakna upp till solen skiner och de är klarblå himmel. Gudagod chili con Carne!! För några dagar sedan gjorde vi till middag chili con carne och det blev såå god! Just nu äter jag den till lunch och faktiskt ännu godare idag. Sedan blir det en biltur det finna vädret. För att få njuta av ”riktig” snö en sista gång innan den smälter bort drog vill till Dalsland idag. Framförallt har det varit ovanligt mycket snö. I Trollhättan. I backen är det fullt av snö men i butikerna är pulkahyllorna ... Skidor och stjärtlappar finns det gott om men inga pulkor. .... snö på taket, Vem kunde tro det om ett hustak i Trollhättan? En del av snöhögarna kommer från snön på taket, men det mesta har fallit direkt från himlen.
Men vi ska ju på ett kalas som har blivit uppskjutet flera gånger om, och det kan man ju inte tacka nej till heller. För all snö som kommit så ställde in kalaset förra månaden. Födelsekalas för svåger efter detta väder som har varit. Trevligt kalas måste jag säga:) och de var så underbart att få träffa en del av släkten men många hade hinder för att komma... Det blev god pastasallad och gräddtårta.

Inga kommentarer: