måndag 29 mars 2010

Måndag morgon

Måndag morgon… jag hatar att vakna så här, jag är tät och slemmig, och hostar, fy fasen! Min sambo sa till mig: ”Nu får du stanna hemma Josla!” Jag trodde inte jag skulle bli så här dålig som jag blev nu, jag har sovit någon timme. Jag är alldeles täppt och konstig, det är nån skit som går här nu. Jag har inte varit bra på en hel vecka, jag går på halvfart. Men i morgon måste jag till jobbet, jag ska till läkaren. Får se vad han säger. Men nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen, jag är lite tråkig med bloggningen, för jag orkar inte så mycket. En sjukling är jag idag.
Varför ska astman spöka till sig just nu inför påskhelgen och alltihopa? Det är inte alls roligt! Det var ju tur att jag lyssnade på min lille gubbe, det var han som sa till mig att jag skulle hålla mig hemma. Jag trodde inte att jag skulle vilja göra det, för jag brukar längta så till jobbet, jag trivs så bra. Men nu var det skönt att få vara hemma och vila upp sig. I morgon är det ju kurs och så, jag ska gå på filmkursen, jag har bommat grejer i flera veckors tid nu. Jag ska försöka gå ut och hämta tidningen i alla fall, så jag har nånting att läsa. Men ni får ha en bra förmiddag, jag ville bara gnälla av mig lite grand.


Vad enkelt det var att göra våfflor, jag var så sugen på det!


 50 gram smält smör

 2 ägg,

 2,5 dl mjölk

 2 dl vetemjöl,

 en tesked bakpulver

 två teskedar vaniljsocker

Åh, gud va gott det blev! Jag hade ju ingen grädde hemma, så jag fick ta skak-grädde. Det är ju inte så gott, riktig grädde ska det ju vara till våfflor. Men det var gott att äta och smaska lite, jag tog lite kaffe också. Så får jag överraska Henke när han kommer hem också. Ha det så bra nu!

Inga kommentarer: