fredag 18 juni 2010

öland

Fredags morgon gick vi upp i någorlunda tid och gick ner och tog en brakfrukost där. Så tog vi med oss en kanna kaffe, så stannade vi på ett ställe och köpte wienerbröd och en smörgås som vi hade med oss på vägen över till Öland.

Det var mäktigt att åka över bron och alltihopa, det var helt underbart! Första stoppet blev faktiskt på Borgholms slottsruin, där gick det kor lösa. Det var ingen bra guide tyckte jag, det var bara skrönor och sånt. Så vi gick runt själva och tittade på ruinerna.

Sen for vi in till Borgholm, och där hittade jag Ölandsglass, gud vad den var god! Den var smarrig, och det tyckte Henke också, det var väldigt gott! Så åkte vi och tittade på en liten väderkvarn, och åkte runt och kikade. Men det var lite spretigt tyckte jag, att hitta och så, men jag tror att vi inte var riktigt fokuserade på vad vi skulle se på. Men vi åkte på det som alla andra gör. Men nästa gång vi åker, så ska vi läsa på lite bättre vad vi ska åka och titta på. För det är ju väldigt stort på Öland och så. Det var min dag är.







Vilken god glass mums

UTANFÖRE VÅRT HOTELlET.




vi tog maten på hotellet det blev
 stekt potatis fläsknoisette med hemgjord bearnaisesås.Mums

Inga kommentarer: