tisdag 22 juni 2010

strosa i nattlinnet

Gud vad skönt det är att gå och strosa i nattlinnet. Gud vad skönt det är. Henke fixade lite kaffe och en ostsmörgås till mig idag - jättegulligt! Jag vaknade inte förrän klockan 10 idag, men Henke tänkte att jag behövde sova ut. Han tänker på mig – jättegulligt! Jag älskar honom jättemycket! Helt underbart!


Vi ska vara hemma idag och gå och strosa. Jag ska ta fram myspyskläderna och gå och plocka lite och slänga lite dret och sånt. Det ska bli jätteskönt.

Sen ska vi äta lite kött och potatis här, som jag ska steka i ordning.
Vi var ute och gick en liten stund och såg ett hus till salu, jag tycker det är så fin, men Henke vill inte bo långt ifrån sjön. Det är lite synd. Vi gick en härlig promenad, men det är lite gråmulet här nu.
Jag stekte karrébitar med brunsås och potatis till middag, så det var gott.
Nu ska jag lyssna på Mari Jungstedts ”I denna ljuva sommartid”. Jag är inne på den tredje eller fjärde boken, som hon har skrivit. Det är intressant att lyssna på. Så nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och lyssna.

Det är en solig dag, jag ska vara inne och plocka – det dagliga som måste göras innan helger och sånt.

Ni får ha det så bra! / Nilla

Inga kommentarer: