fredag 14 januari 2011

Äntligen fredag och det är helg och allting

Det är helt underbart. Man är stel som en råtta, det känns att varenda muskel varit igång här. Och jag klarade av tre gånger på gympan.  Jag känner mig som att jag har stor stjärna i kanten nu faktiskt.
Det var så gott att Henke fixade frukost i morse och vi kunde åka ihop. Men typiskt så gick brandlarmet på jobbet så vi fick gå ut.
Vi fick ta på oss kläder igen. Men det var ingen fara, det var bara ett falskt alarm. Det var någon som hade använt brödrosten lite för mycket.
Nu sitter jag med den nya Daisybandspelaren och ska lägga in översättning till svenskan. Nya Olympus sitter jag och testar här åt en elev som ska få den nu. Det ska bli riktigt roligt att lämna ut den och ge lite fräscha saker till eleverna så att dom är med i tiden och detta. Ni får ha en trevlig helg. Vi får se vad som händer under helgen. Vi ska åka och hälsa på min svärmor så får vi se hur hon mår. Hon opererade sig igår. Det var en liten spricka i benet bara så det var ingen fara på taket så, men det var synd om henne.
Efter jobbet så gick jag ner till torget. Sprang till apoteket och hämtade ut mina mediciner. När jag kom hem började jag greja lite granna här men jag var så trött, så trött. Sen ringde Henke och frågade vad vi skulle äta och så sa vi att vi tar pizza. Så ringde mamma, så typiskt nu var min mormor sjuk i magsjuka så vi kan inte åka till henne. Det var ju synd vi hade köpt presenter och alltihopa. Vi tänkte hon skulle vara fin till nästa helg. Hon fyller 91 år nästa helg. Det är riktigt roligt faktiskt.
Ja, Henke kom hem med pizza och vi tog två glas vin, men gud vad trött jag var. Jag såg på Let´s dance men när det var sista delen där så sov Josla väldigt gott. Jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv. Jag tror att det tar musten ur mig när jag håller på och tränar så här som jag har gjort nu.
Men ni får ha det så bra!

Inga kommentarer: