måndag 30 april 2012

valborgsmässoafton,


God morgon på er!

 Det är valborgsmässoafton, och jag känner mig alldeles pirrig! Nu är det första gången i mitt liv jag åker alldeles själv upp till min mor, och jag har hyrt en bil på Statoil, dom var dom enda som hade fri körning. Jag tar lite extra kostnader för att kunna ha lite frihet och åka. Så nu har jag ätit filfrukost och kaffe, och nu ska jag hoppa in i duschen och göra i ordning mig. Och snälla, min lille gullige Jönsson ska hjälpa mig och bära ner sakerna som jag ska ha med upp till min mor, så jag får med mig lite grejer här ifrån, och får rensat här. Det kommer att kännas gott att ha fått gjort det. Jag sitter här och tittar på Nyhetsmorgon, men nu ska jag rappa på lite grand, och hämta bilen. Jag ska köra bil idag, det har jag inte gjort på över ett halvår! Det ska bli roligt att komma ut så! Jag tittar på lite bilar på nätet, jag håller på och letar, men jag vet inte än om jag ska skaffa mig nån. Sen ska vi försöka stoppa i Zaffi lite p-piller, så hon slipper skrika så mycket på natten. Och Jönsson ville ju ha henne medan jag är borta över natten och hälsar på.
Vilken härlig frihet jag fick när hyrde bil. jag stannade i Säffle på konsum, och köpte mig samba parfymen. När jag landade hos mor så hade hon gjort fisk i ugnen med potatis, det var mycket gött. På kvällen så skulle byn ha fackeltåg, men jag gick inte med, jag gick upp och mötte min barndomskamrat. Jag fick fina plantarer av henne. Det var en härlig stämning i byn, det var riktigt trevligt att höra musikkåren. Det hela av slutades med ett riktigt fyrverkeri.
Ha det så brava lborgsmässoafton!

Inga kommentarer: