fredag 22 juni 2012

Idag är det midsommar !



Jag tycker att svenska folket är mycket egoistiska och bara tänker på sig själva. Jag tycker inte om storhelger eller för den delen vanliga helger, då blir jag mycket ensam och övergiven av vänner. Idag sitter jag själv, har inte tagit mig utanför väggarna, utan bara gått runt i min morgonrock. En epok går i graven, de senaste tjugo åren har jag alltid firat midsommar ute i Vårhaga, Jag har inte bil eller lust att träffa mina grannar där ute.

 Knappt någon matlust, kokade färskpotatis och åt sill, med gräddfil och gräslök, Zaffi fick gräddfil, det tycker hon om. På teven var det inget som lockade. Tittade på ettan, midsommar firades i en trädgård i Furusund, Henrik Krusevall var värd och som gäster hade han Malena Ernman, Georg Riedel, Tina Ahlin och Anna Sahlin. Det var ett bra program. Jag gick och lade mig tidigt och struntar helt i midsommar.

Inga kommentarer: