onsdag 11 juli 2012

veteranbilar



God morgon, jag blev väckt i morse av farbror doktorn. Vi får se vad han säger. Jag ska dit imorgon. Jag har inte kommit ur sängen än här. Känner mig helt utslagen och alldeles trött, men jag får väl gå upp och äta lite frukost och dricka kaffe.
Jag har städat och plockat lite granna, men jag blev inte helt nöjd. Jag har dammsugit lite, har jag gjort här. Sen har jag sprungit till affären och handlat för jag får kontrollanten till mig imorgon. Sen får jag besök idag. Vi ska gå ner till slussen. Det är ju veteranbilar och sånt där. Så nu har jag bakat en paj. Det är smulpaj idag.
Då har jag haft i jordgubbar, hallon och kesella med hallonsmak och blandat det med lemon curd. Och så hade jag lite potatismjöl över. Så får vi se vad det kommer att smaka, om det blir gott till kaffet nu klockan fyra. Och så får vi hoppas det blir fint väder när vi går ner till slussarna idag.
Nu ligger jag i sängen och päser lite granna och läser skvallertidningen, Se och Hör.
Zassi är i sitt i esse. Hon är jättegullig och trevlig.
Jag ska ladda kameran. Jag håller på och letar efter om man stoppar i usb-kabeln på datorn att det laddar ner till datorn direkt vilka datum man har tagit korten på Nikon S 930. Det undrar jag hur man gör, så jag håller på och leta på datorn. Det är lite svårt och leta om man inte hittar.
Men ni får ha en trevlig eftermiddag. Jag hoppas vädret blir kanon nu!
Ja, mitt liv är väl spännande..  Min kompis kom här på eftermiddagen. Vi satt ute en stund på balkongen och så gick vi ner till slussarna och gick runt där och strosade. Och så satte vi oss därnere. Och vet ni vem som satte sig bredvid oss? Mitt ex – fy fan jag orkar inte med detta livet! Och sen har jag fått ett konstigt samtal här och fattar ingenting. Det är någon som driver med mitt liv just nu känner jag.
Min kompis kom med mig tillbaka och så satt vi här och surrade med lite rosévin. Sen följde jag henne till bussen. Så kom min inneboende in här och så satt vi och surrade en stund och drack vin och sådär. Ja, så är det mitt liv just nu. Får vi se när den andre hör av sig också. När han vill komma och lägga sig här på natten. Ni får ha det så bra, nu ska jag gå upp och duscha mig. Gonatt med er !





Inga kommentarer: