lördag 7 juli 2012

weekendresa

Lördag morgon, varför går man upp så här tidigt? Varför gör man detta? Jo, åker hem till min kära mor. Så jag tar bussen här kvart över 8 och sen tåget som går 9. Det tog en timme upp till Säffle. Det första vi gör var att mamma hämtade mig och så direkt till Erikshjälpen och in på loppis där och sprang runt. Hej och hå.
Jag blev förälskad i ett par kaffekoppar. Det var skit för jag fick inte dom. Det var inte alls så kul. Vi träffade några vänner där och vi drack kaffe och fikade lite grann därinne.
Sen åkte vi till hotellet i Säffle. Det var buffé där. Det var både grekisk pannbiff, lax och kasslerlåda. Det var väldigt smarrigt och gott. Så var det efterrätt, mousse-någonting med lingon eller röda vinbär eller nåt. Det var väldigt gott.
Sen gick vi in på stormarknaden i Säffle och där hittade jag faktiskt små formar som man kan använda både i ugn och i frysen och diska och alltihopa. 30 spänn för 6 stycken. Ja, vad ska jag ha dom till? Men jag köpte dom.
Sen åkte vi hem och då sa jag till mamma, nu måste jag vila mig för jag var trött efter det här.
Så kom hennes vän och vi skulle grilla på elgrillen. Jag är inte så förtjust i det men, älg, så var det klyftpotatis till och persiljesmör. Det var himla gott, men det var lite segt.
Så kom några andra grannar och drack kaffe och så hade hon en skål med glass med lite annat i. Det var väldigt mycket. Sen skulle hon bort till dom grannarna och se en film. Nej, sa jag, jag går och lägger mig. Jag var faktiskt så trött så jag gick och la mig klockan 9 på kvällen. Brukar inte göra det men jag var jättetrött och kände inte för att vara där borta.

Inga kommentarer: