måndag 6 augusti 2012

ny vecka med spänning

God morgon!
 Och min lilla telefon ringer, ring, ring, ring! Klockan var ju för sjuttsingen fem i sex på morgonen, och jag fattade ingenting när telefonen ringde. Då var det nån som ville hyra rummet. Jag tog bort alltihopa, och det ringer på den här annonsen! Jag fick bara lägga mig igen och somna om, och ligga och gosa med Zaffi här. Sen vaknade jag till lite grand igen, och då gick jag och tittade om tidningen satt i dörren. Det gjorde den faktiskt idag! Nu har dom orkat maka sig upp och gett mig tidningen ordentligt, det känns gott att dom har kommit in med den och så.

Jag ska bara vara idag, jag ska diska, sen ska jag gå på loppis i eftermiddag med några goda vänner. Jag ska inte göra nånting idag, jag känner att jag ska bara vara. Jag ska bara ta det lugnt, faktiskt. Jag känner inte för att göra nånting. Nu ska jag bara vila mig idag, jag känner mig trött.
Regnet bara öser och öser ner. Jag fick hit den sjungande tösen och hennes lillasyster. Dom följde med ut och hon var ju så liten så hon satt i kärran. Vi fick ta paraplyet och så gick vi bort till loppis och träffade en kollega till mig och gick runt och kikade där. Och jag hittade faktiskt LP-skivor, Schytts: ”Vi ska ha fest” och så hittade jag Thorleifs: ”En dag i juni”. Den ska jag höra på. Den är väldigt fin den låten tycker jag.
Sen hittade jag en grej att sätta bakplåtar på för 10 spänn. Himla bra. Sen tog vi våffla och kaffe där. Det var väldigt gott. Sen gick jag hem med det här. Glömde av att lyssna på skivorna. Jag får lyssna på dom senare. Jag gick och la mig tidigt, jag var trött.
Ni får ha det så bra!

Inga kommentarer: