måndag 22 juli 2013

Smiter i väg från röran

God morgon på er. Fy fasen vad arg jag är på mig själv här nu på morgonen. Den förbaskade Iphonen började prata engelska på min jävla telefon! Jag är ju urdålig på engelska och det började klockan tre här på natten. Å, jädrar….. Jag tänkte att jag får ha is i magen och vänta tills min pojkvän vaknar så får jag plinga honom. Och han började bara skratta för det var ju min jädra stegräknaren som hade gått igång i natt. Det var ju inte bra . Den ville att jag skulle fortsätta gå. Så är det när man inte kan engelska. Nublir jag mer frustrerad att jag inte kan engelska. Snart måste jag ju göra nånting åt detta problemet. Men jag tror det är skitsvårt för mig som är dyslektiker och fixa det.
Nu ska jag ge Zaffi lite godis och så ska jag klä på mig och så ska jag träffa en kollega. Ska vi gå ut och fika en stund. Jag smiter från städningen. Jag har ingen lust att just nu och göra det. Nu ska jag gå upp och ta mina mediciner för astma sen ska jag hoppa in i duschen.

Jag smet ut lite granna idag då. Så gick vi ut och tittade lite på reorna men det finns inga storlekar som är bra för oss. Jag tror inte jag behöver ha mer kläder. Jag håller på och säljer bort lite kläder här. Dom tycker jag har väldigt mycket kläder. Jag försöker bli av med det. Så blev det. Vi gick runt där och strosade. Så träffade vi kontrollanten och hon försökte överspråka till engelska och det var knöklig engelska verkligen, men det var riktigt roligt.
Vi gick in på Pitchers och tog oss dagens lunch. Det var en rejäl karrébit med potatis och grönsaker, lite vatten till det. Det smakade så gott. Det var så mört kött. Trevlig personal och allting var det där.
Sen var vi inne och tittade i gardinaffären och gud, man skulle bara vilja slänga ut allt i sitt hem och göra om! Tänk om man fick en miljon med pengar så skulle man ju göra om hela lägenheten och göra snyggt.
Jag skulle väl inte smita såhär ut på stan och trippa ut, men vi tog en sväng ner till slussarna och så tog vi oss en glass där. Den är så god. Men nu får väl jag försöka hålla mig med glass tills vi åker på semester här nästa vecka.
Vi satt en bra stund där ute och bara njöt. Så jag funderade att jag skulle ta med mig min frukostkorg i morgon och åka ner och sätta mig och ta det lugnt. Ta med en tidning och så. Men vi hade det riktigt trevligt och riktigt gott.
Sen tog jag och försökte ta dammsugaren här hemma. Dammsög halllen och torkade av där och köket. Satte på diskmaskin och tvättade två tvättmaskiner. Ja, det är hushållsgrejor man ska göra. Men jag ser att balkongen är det dags att göra i ordning också, men det får jag ta tomorrow. Får skjuta det framför mig för jag var nere här på eftermiddagen och satt och tjöta med grannfrua, så att hon kom ut lite grann också. Vi hade det lite trevligt.
Nu ska jag försöka somna här. Jag har lite sockerkänningar, vet inte om jag har druckit för lite eller ätit för lite idag. Men jag tycker det låter konstigt i så fall. Ni får ha en trevlig kväll så får vi se vad som händer tomorrow.

Så får ni ha en trevlig dag.

Inga kommentarer: