onsdag 24 juli 2013

Loppis dag

Idag har det varit lite vemodigt. Jag fick bli av med mitt jättefina ekskåp. Ingen ville köpa det, inte på blocket och ingenstans. Det är  väldigt tråkigt att jag inte fick sålt det. Jag fick skänka bort det till PMU´s loppis på pingstkyrkan här. De gav samma bud som jag skulle sålt det för : 200 kr. Det är ju lite tråkigt när det åker iväg så här. Men jag har fyndat: två ugnssäkra formar. Mårås gräddkanna och 2 två rödvinsglas fick jag tag i. Och så käkade vi våfflor och grädde och kaffe. Det var riktigt smarrigt och gott. Min kollega följde med mig, vi var på utflykt. Vi träffade hennes svärmor och hennes kompis som är 85+ och vi körde hem dem och så.
Nu har jag gjort en äpplepaj i min nya form. Så ska vi äta köttbullar, spagetti och lite sås. Min boyfriend kommer hit om en stund. Då får jag en liten paus från allt annat. Men jag ska försöka ta ett röj här ikväll och plocka. Det ser lite ljusare ut i tunneln just nu. Jag känner att jag har vart redig. Jag har slängt saker, jag har kastat och grejat och donat här i sommar. Det känns så gott, nu har jag fått en morot. Det är tack vare min boyfriend och andra som har peppat mig till detta. Nu får ni ha det så gott så jag börja sätta igång spagettin och dona här lite granna.

Inga kommentarer: