lördag 20 juli 2013

Mys dag

Så på morgonen när vi vaknade så följde han mig bort dit och jag duschade och gjorde i ordning mig . Så sa han att du kan väl stanna kvar en natt till då så dog tog jag med mig mina kläder. Vi var och hämtade pojken nere på fallens dagar. Han stod där med sin klubb och det var riktigt roligt och se, uppleva det på ett annat vis och så. Vi hade gått och strosat lite granna på stan. Vi gick runt där och han skulle vara tvungen och äta Langos och jag tänkte: Langos det är väl inte gott – men det var riktigt smarrigt och gott. Inte med ett kilo svartpeppar på som jag åt en annan gång. Det var riktigt gott Så vi gick upp till Coffeehouse och tog oss en moccakaffe. Vi gick och väntade på att pojken skulle bli färdig där med sin klubb.


 Sen när vi kom hem så satta vi oss i soffan och vi somnade båda två där som utslagna. Pojken skrattade gott åt oss att vi var trötta, men han somnade också tidigt. Vi orkade inte göra någon mat. Vi skulle ha grillat, vi skulle ha gjort det och gjort det. Men vi gick ner till Emmas och tog två kikare. Det är två öl och så tog vi oss en kebabtallrik med klyftpotatis. Då orkade inte han gå så vi tog bussen ner till stan och stod och hörde på Bo Kaspers orkester. Det var riktigt trevligt men det var inte så mycket tryck. Det var inte så mycket folk nere i stan. Vi gick in på Picture och tog oss en Starbrewer-öl, men jag kände mig mätt efter den här kebabtallriken och langos alltihopa. Sen tog vi faktiskt och sa att – det är så ljummet och gott ute att vi får gå lite granna.

 Så vi gick hem till honom och satte oss på balkongen. Men jag började frysa av trötthet tror jag. Så vi kröp ju ner när klockan var närmare tolv. Annars brukar vi sitta uppe till tre på nätterna men den här gången blev det bättre att vi kom i säng. Det var faktiskt riktigt skönt att få sova.




Inga kommentarer: