tisdag 30 juli 2013

Utflykt till tjurpannan














God morgon! En ny dag. Lite gråmulet är det här i Grebbestad, men det gör ingenting. 
Vi gick upp och kokade kaffe och åt äggmacka med kaviar på, det är smarrigt och gott! Och jag gjorde aioli till räkorna ikväll, med massor med vitlök, smarrigt! Men nu ska vi klä på oss och sticka ut till Tjurpannan. Jag har varit där en gång, och jag sa att jag aldrig mer i mitt liv skulle åka dit. Men nu gör jag det igen, så får jag ta en ny chans och nya tag. Så åker vi ner till Havstenssund och strosar och tittar. Idag ska vi ta med oss en kaffepanna och lite smörgåsar på vägen. Så har vi lite räkor ikväll, det ska vi hoppa ner och köpa nu. I Grebbestad ska man äta räkor, hur mycket som helst egentligen! Men ni får ha en trevlig dag, så ska jag försöka bädda sängen. Så ska jag dricka min sista kaffekanna innan vi sticker iväg, ni får ha det så gott!

Det blev en liten tur till Sportshopen. Jättestort och det blev kanonbra för de hade olika märken. Så jag hittade mina Kenosandaler som jag har letat efter. Jag skickade efter från nätet men det passade inte i storlek 37. Gud vad små storlekarna har blivit!
Jag fick till och med tag i Soya från Danmark och jag tycker dom har jättebra kvalitet. Fick tag i ett linne för halva priset. Kanonbra! Sen fick jag tag i ett par shorts. Jag har gått och tjötat i flera dagar, min pojkvän tror väl att jag är helt tossig i huvudet när jag har tjötat om mina shorts men jag hittade dom till sist. Och sen köpte jag en baströja, långärmad. Det var väl inte riktigt min färg men det var halva priset på det också. Kanonbra att komma dit, det var jättestort och jättemycket. Det var väldigt svårt för man vill ha mycket, men jag får väl inte spränga min garderob utan jag får lugna mig med detta.
Sen for vi ner till affären och köpte lite räkor. Sen blandade jag majonnäs och vitlök och gjorde i ordning till detta. Sen tog vi faktiskt och åkte ut till Tjurpannan och det var väldigt trevligt att komma ut där. Men det blåste som vanligt! Jag hade inte fel. Det var trevligt att komma ut och se det igen, det var länge sen jag var där.
När vi kom hem satte vi på ugnen och tog lite baguetter och värmde . Det är lite smarrigt och gott faktiskt och äta. Sen hade vi räkor och ett gott vin som han hade valt ut. Det smakade väldigt gott. Så tog vi Gin och tonic här efteråt. Hade det lite allmänt trevligt och mysigt. Det är underbart och ha lite ledigt och bara slappna av. Det känns väldigt gott. Nu ska vi ut och gå lite granna här. Men det har vart en bra dag och det känns som man har fått lite solbränna på sig. Jag  la ut foton från Tjurpannan, det är ett väldigt fint naturområde att åka till. Ni får ha en bra dag!






Inga kommentarer: