söndag 15 september 2013

änklingen får man

 En helt vanlig söndag. Sovmorgon! Vad underbart att få sova ut. Nån som kommer och väcker mig och tycker att jag ska gå upp. Jag hör inte ens när han går upp på morgonen. Upp och äter lite frukost, gör i ordning älgportersteken och börjar koka den.


Så börjar han dividera om mina lådor ute i förrådet. Och jag bara orkar inte med dom. Jag vill bara grina, jag vill bara vara borta! Jag vill inte se dom, orkar inte med ”femton-spelet” som han kallar det. Ja, vi fick i alla fall tömt 2 lådor och mycket som jag kan sälja till loppis.
Vi tog och fixade lite gratinerade grönsaker och skalade potäterna, King Edward. Gud, vad gott med mjöliga potäter. Så åt vi det och tog lite kaffe och lite äppelpaj från igår.
Så började vi plocka med dom här lådorna.
Sen gjorde vi rent i köket, plockade in disken.
Det är så skönt, nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på min ”80 dagar gul” och sen ska jag gå och lägga mig här nuKänner att jag behöver det


                                                  Ni får ha en trevlig afton.

Inga kommentarer: