fredag 22 november 2013

Fredag

Det är fredag och kallt ute och halkigt. Jag tror det var sista gången som jag kunde gå på min genväg till jobbet. Jag får åka två bussar nu sen igen i vinter. Det blir stress och knyta ihop tiderna med detta. Jag får gå upp tidigare på morgonen och nästa vecka om inte det slutar med halkan.

Det var redan halkigt i backen. Jag tycker alltså, det är en väg till en skola, och att dom inte sandar den här backen? Jag fattar inte detta. Det är ju en trygghet med den vägen och slippa gå på stora vägen. Jag tycker det är stor skam.

Och jag tycker det är så roligt och sticka nu för tiden! Jag har börjat och nu är jag bara ivrig och få ihop till nästa mus. Jag ska lägga ut den och skriva hur jag har gjort tänkte jag.

Vi får se vad dagen blir och vad vi kan hitta på i helgen.

Nu ska jag försöka göra någon nytta. Jag blev lite inspirerad och skriva lite granna om nytänkande om hur man ska nå barn i skolan.

Att eleverna får skriva av sig på bloggar. Det låter spännande men vad ska dom skriva om? Det vet jag inte.

Vi får se vad jag kan hitta på och skriva om.
Ni får ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: