tisdag 10 augusti 2010

slamsugaren


Jag blev väckt av mobilen. Det var ju skit. Jag tänkte jag skulle sova till nio men klockan åtta ringde telefon. Det var ju slamsugaren som inte hittade ut till mig. Så jag fick visa vägen. Usch. Jag är änna seg. Det är inte roligt och bli väckt sådär på morgonen.
Men nu ska jag ta lite fil och corn flakes och kaffe och sen ska jag ta det lite lugnt tänkte jag faktiskt. Det känns väldigt bra.
Men det känns segt idag, usch. Det är ju tisdag, det är bara en dag kvar och vara ledig så därför var det väl bra att jag kom upp här också.
 Vi får se vad som händer under dagen och vad jag kommer och göra. Men ni får ha det så gott.

Idag gick telefonen lös nästan – det ringde i ett kör här idag. Så kom min jobbarkompis och hämtade mig. Vi gick och strosade en stund i stan. Det var jättemysigt och gott, satt och pratade lite grann och så där. Helt underbart.
Sen fick jag väldigt bra reklam ifrån Maxi ICA med olika maträtter för fyra veckor. Och där hittade jag ett som jag tycker låter gott och spännande. Då ska jag ta och göra det med tonfisk idag så får vi se vad det smakar. Jag har lagt ut receptet redan så får ni testa själva men jag hämtade det från ICA. Så att det är lite skoj.
Nu kommer snart Henrik hem men jag vet inte vad jag ska hitta på här. Jag gick inte ut i skogen igår så jag får väl ta mig en sväng idag och gå och strosa en stund för mig själv. Det är ju underbart. Men jag ska göra i ordning spagettin först och så ska jag sticka ut.
Det blev ingen skogsrunda för mig. Henke kom hem här och hjälpte mig med och läsa ett recept på ”Sju sorters kakor”. Så jag gjorde bullar och han smakade på dom innan han gick och la sig i går och han sa ”gud vad goda”, det var det godaste jag gjort på länge!”  Och det var ju roligt tack vare att han hjälpte mig och läste och förklarade för mig. Tur att jag har en älskling som hjälper mig och läser recept och sånt. Annars tror jag inte det hade blivit så bra som det blev.Så jag var nöjd när jag gick och la mig med ett leende på läpparna.
Hembakade bullar ca 40st från sju sorters kakor.

Spagetti med tonfisksås


Fika på Ritz konditori kaffe med en krokodil.  

Inga kommentarer: