lördag 28 april 2012

vår är här


Jag skulle egentligen åkt med Jönsson till hans föräldrar men jag kände att lägenheten ramlade över mig, så jag tänkte mig att röja här hemma. Nu har jag bestämt mig… att jag inte är bra på att plocka ihop, varför gör jag annat när jag ska röja hemma. jag får aldrig ihop något bra i alla röra som är här, plötsligt ringer det på dörren, så kom en gammal vän som jag inte pratat med på flera år. Bjöd på kaffe vi invigde våren på min inglasade balkong. Det var så gött att sitta där och prata, då kände jag att nu är våren här. Så jag städade lite där, Men har inte lust att plantera något på balkongen… En vän kom hit och bjöd på middag, det är gött om någon annan gör maten.
När alla hade åkt gick jag och la mig lite. Sen blev det dator och teven.   Jönsson kom in en liten stund och pratade… det var mycket svårt att gå lägga sig i den röran jag har skapat själv här.
 varför ska män göra triangeldrama och vilja vara ihop mig fast de har redan ett förhållande, jag har inte lust att börja med en strid. Jag ska aldrig bli sambo mer, jag haft så mycket med att män har lurat mig på ett eller annat sätt. Jag kommer inte lita på någon mer fast de är alldeles underbara på ytan. Det är ett stort steg att gå från särbo eller singel till att bli sambo. Det är med en positiv känsla vi går in i ett förhållande, för att dela livet med någon man tycker om. Tänk på att alltid skriv ett papper på vad ni hade med er, för ett sambo-förhållande är lätt att bryta upp. Skriv aldrig över något till den andre som du ägt innan. Som sambor delas kostander för bohag och löpande räkningar, även om det kan kännas märkligt när man inleder ett samboförhållande, att komma överens om hur egendomen ska fördelas när för förhållandet tar slut, kan det kännas tryggt under samboskapet om någonting inträffar.

Inga kommentarer: