torsdag 9 augusti 2012

Loppis igen

Förbenade morgon! Det är ju så typiskt att hantverkaren håller på med borrmaskinen så tidigt när man ligger och sover. Gissa vad jag fick springa runt och leta efter innan jag hann ner på stan? Just det, hörapparaten! Den hade jag gömt undan väl. Till sist hittade jag den och tog bussen ner. Sprang på min inneboende där på gatan, så vi tog en tripp till loppisen och strosade runt. Vi gick ned till Myrorna där jag hittade en bokhylla som jag blev lite sugen på, endast 395 kronor. Jag tänkte två gånger och struntade sedan i den. Vi tog en promenad bort till Dennis Prylbod. Han har alltid så fullt med prylar där! Längst in i affären hittar jag en furuskänk som jag fastnade för med en gång. Jag slog till och det gick som vanligt med snabba ryck när jag bestämt mig. Efter cortisonsprutan som jag fick i handleden för ett par dagar sedan får jag ju inte bära något, så jag visste inte hur jag skulle få hem hyllan. Som tur var kunde de leverera den så både jag och skåpet fick skjuts hem! Väl hemma satte vi oss, jag och inneboende, på balkongen och fikade och pratade. Senare bjöd jag hit den sjungande tösen på middag. Jag visste inte om jag skulle våga visa henne vilket stölleprov jag gjort med skåp och grejer, men hon tog det med en nypa salt och började torka ur den och göra den ren, sedan ställde hon in alla assistenter som jag har och även en hel del kokböcker och tidningar med recept. Snyggt blev det




 Därefter tog vi en skön promenad ner till slussarna och tog varsin mjukglass innan vi satte oss där en stund. Det var så lugnt och avslappnande.

Inga kommentarer: